close

生活,總是有起起伏伏

要打起精神來

 

最近迷上Jane Monheit的歌聲,她輕柔的唱腔總是意外的能使人平靜下來

這兩天總算把春季婚禮的拍照工作告一段落,謝謝大家的幫忙,接下來就要趕快交作業了

也鬆一口氣不要再送小孩去折磨老人家了,要累就累自己吧

本週六那兩隻猴子的學校校外教學,搭遊覽車,一人七百,老毛嫌貴,要我一個人帶兩隻去參加><,希望我能全身而退

 

前兩天被阿爸大罵一頓,讓我有幾個感想

1.老人家對歡起來的小番人還是沒辦法,我阿爸脾氣真的還是欠修養(媽媽,辛苦你了)

2.我們自己也不對,連著好幾個週末都忙著拍照,老人家也頂累了,小孩也去煩了

3.我老公還是很不錯的,至少在我有難的時候會即時伸出援手

4.我還是沒有自己想像的那麼堅強,被罵一下就被打倒了,這點要加強=_=


五六月除了趕照片之外,假日也可以不疾不徐的陪陪兩隻,感覺還不錯

這讓我想到之前上班時,清晨帶著小毛在公園玩

很多累壞的阿嬤疲倦的看著孫子爬上爬下,然後問我是不是自己帶

我說:「我要上班了,他等下去保姆家」

阿嬤們眼睛一亮,趕快問保姆多少錢,問完之後眼睛又暗淡下來說:「那麼貴喔」

唉,我完全可以理解她們的辛苦,追都追不上了,更何況還要顧及三餐,小孩安全,家事勞務等等

阿嬤也不是人當的.....有機會,有能力,還是少累自己的爸媽好了...


So Many Stars by Jane Monheit

The dawn is filled with dreams
So many dreams, which one is mine?
One must be right for me

Which dream of all the dreams
When there's a dream for every star?
And there are, oh so many stars, so many stars

The wind is filled with songs
So many songs, which one is mine?
One must be right for me

Which song of all the songs
When there's a song for every star?
And there are, oh so many stars, so many stars

Alone the countless days
The endless nights that I have searched
So many eyes so many hearts so many smiles

Which one to choose? Which way to go?
How can I tell? How will I know?
Out of, oh so many stars, so many stars

Alone the countless days
The endless nights that I have searched
So many eyes so many hearts so many smiles

Which one to choose? Which way to go?
How can I tell? How will I know?
Oh so many stars, so many stars
So many stars, so many stars

arrow
arrow
    全站熱搜

    AbsoluteWedding 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()